Friday, July 20, 2012

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK


As-Salamu alai Kum w.b.t.

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak dan selamat berpuasa ke atas semua Muslimin & Muslimat amnya dan kepada pesilat-pesilat di bawah KELAS SILAT BANGI khasnya.


Moga Ramadhan kali ini menjadikan kita muslimin & muslimat yang lebih hampir dan taat kepada Allah, Tuhan yang Agong dan Sesungguhnya Tiada Tuhan melainkan Dia disamping melatih diri kita untuk meninggalkan segala larangan-Nya.

Di sini, saya juga ingin berpesan kepada semua ahli-ahli Silat agar beristiqomah dalam menjalani ibadat-ibadat terutamanya ibadat Puasa di bulan ini. Perbanyakkanlah ibadat-ibadat sunat seperti bersedekah, solat-solat sunat terutamanya tarawikh, membaca Al-Quran dan juga sentiasalah membasahi mulut dengan Nama-nama Allah (Zikr Allah) dan Salawat ke atas Junjungan Besar Rasul Muhammad s.a.w. Dengan ini, kita akan lebih hampir dan dekat dengan Allah swt. Insyallah.

Sentiasalah berdoa untuk keselamatan umat Islam yang lain terutamanya di Syria, Myanmar dan di mana-mana tempat yang umat Islam ditindas dan dibunuh. Moga Allah membantu mereka dalam perjuangan mereka. Amin.

Seorang Pendekar yang ISLAM hendaklah sentiasa mempunyai hubungan baik dengan Allah taala. Maka rebutlah peluang di Ramadhan ini untuk kita memperbaiki hubungan kita dengan Allah.
Walaupun beribu dosa kita, ingatlah, ALLAH MAHA PENGAMPUN. Pohonlah keampunan kepada-Nya. Nescaya Allah akan mengampunkan kita.

Akhir kata, ingatlah, selangkah kita mendekati Allah, seribu langkah Allah mendekati kita...

Sekian, Terima Kasih. Moga Allah memberkati kita semua dan menerima semua ibadat kita.

As Salamu Alai Kum w.b.t.


MOHD SAFWAN
Jurulatih,
Pusat Cemerlang Silat



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...